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Income statements "by nature" and analysis of company performance [] : an application to U.S. Airline companies / Groupe HEC, [Direction de la recherche] ; C. Richard Baker, Yuan Ding, Hervé Stolowy

Auteur secondaire : : Ding, Yuan, ;Stolowy, Hervé, ;Baker, C. Richard, 1946-...., Auteur secondaire collectivité : Groupe HEC, Jouy-en-Josas, Yvelines, Direction de la recherche, Publication : Jouy-en-Josas : Groupe HEC, Paris : Chambre de commerce et d'industrie, 2003, 78-Jouy-en-Josas : Impr. du Groupe HECDescription : 1 vol. (43-V p.) : graph. ; 21 cmISBN : 2-85418-780-6.Classification : 650Résumé : Since September 11, 2001, and during the ensuing economic slowdown, U.S. airline companies have experienced significant financial difficulties, including bankruptcies and near bankruptcies on the part of several major carriers. In an economic setting where U.S. airlines are struggling to achieve or maintain profitability, it is important for accountants, auditors and financial analysts to be able to analyze the relative performance of airline companies. In the airline industry, income statements are normally prepared "by nature" rather than "by function." This differs from the usual presentation found in the income statements of most American companies. This case demonstrates how to perform a comparative financial statement analysis when an income statement is prepared "by nature," by applying a tool called the "Statement of Intermediate Balances." The three companies studied in this case are United Airlines, Delta Air Lines and Southwest Airlines.; Depuis les tragiques événements du 11 septembre 2001, les compagnies aériennes américaines ont dû faire face à de sérieuses difficultés financières, allant jusqu'à la quasi-faillite ou la faillite pour certaines d'entre elles. Dans ce contexte, il est important pour les comptables, auditeurs et analystes financiers de porter un jugement sur la performance relative des compagnies aériennes. Dans ce secteur le compte de résultat est en principe présenté "par nature" plutôt que "par fonction". Cette présentation diffère du format traditionnel américain. La présente étude de cas montre comment réaliser une analyse financière comparée de sociétés américaines lorsque le compte de résultat est présenté par nature à l'aide d'un outil, les "soldes intermédiaires de gestion". Les trois sociétés étudiées sont United Airlines, Delta Airlines et Southwest Airlines..Bibliographie: Bibliogr. p. 25-26.Sujet - Nom d'actualité : Compagnies de transport aérien Sujet : Transporteur aérien ;Analyse financière Sujet Catégorie : ECONOMIE-FINANCES-GESTION
Current location Call number Status Date due Barcode
Bib. Paris
EMP C 149 (780) Available EMP62701D

Bibliogr. p. 25-26

Since September 11, 2001, and during the ensuing economic slowdown, U.S. airline companies have experienced significant financial difficulties, including bankruptcies and near bankruptcies on the part of several major carriers. In an economic setting where U.S. airlines are struggling to achieve or maintain profitability, it is important for accountants, auditors and financial analysts to be able to analyze the relative performance of airline companies. In the airline industry, income statements are normally prepared "by nature" rather than "by function." This differs from the usual presentation found in the income statements of most American companies. This case demonstrates how to perform a comparative financial statement analysis when an income statement is prepared "by nature," by applying a tool called the "Statement of Intermediate Balances." The three companies studied in this case are United Airlines, Delta Air Lines and Southwest Airlines.

Depuis les tragiques événements du 11 septembre 2001, les compagnies aériennes américaines ont dû faire face à de sérieuses difficultés financières, allant jusqu'à la quasi-faillite ou la faillite pour certaines d'entre elles. Dans ce contexte, il est important pour les comptables, auditeurs et analystes financiers de porter un jugement sur la performance relative des compagnies aériennes. Dans ce secteur le compte de résultat est en principe présenté "par nature" plutôt que "par fonction". Cette présentation diffère du format traditionnel américain. La présente étude de cas montre comment réaliser une analyse financière comparée de sociétés américaines lorsque le compte de résultat est présenté par nature à l'aide d'un outil, les "soldes intermédiaires de gestion". Les trois sociétés étudiées sont United Airlines, Delta Airlines et Southwest Airlines.

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